Dyrektor Teatru Arka Renata Jasińska

Mały Książę

Fundacja Artystów Niepełnosprawnych i Pełnosprawnych JESTEŚ MY

Mały Książę

Mały Książę Mały Książę Mały Książę Mały Książę Mały Książę Mały Książę Mały Książę Mały Książę Mały Książę Mały Książę Mały Książę Mały Książę Mały Książę Mały Książę Mały Książę Mały Książę Mały Książę Mały Książę Mały Książę Mały Książę Mały Książę Mały Książę Mały Książę Mały Książę Mały Książę Mały Książę Mały Książę Mały Książę Mały Książę Mały Książę
Integracyjny Teatr Arka chce pokazać wartości, którym hołduje, a o których nasza cywilizacja coraz bardziej zapomina. Miłość, odpowiedzialność za drugiego człowieka, wrażliwość na jego los i głęboka duchowość. Maciej Rajfur - Gość Niedzielny

 

 Jest to sceniczna wersja Małego Księcia jednej z najpiękniejszych opowieści  Antoina de Saint Exuperego. Teatralny " Mały Książę" nie odbiega zbyt mocno od literackiego pierwowzoru. W warstwie fabularnej pozostaje więc opowieścią o dziecku, które ma w sobie każdy człowiek i poznawaniu nieznanego świata, jakim jest świat ludzi dorosłych. To także mądra, metaforyczna historia o dorastaniu do człowieczeństwa, o dokonywaniu wyboru, co jest dobre, a co złe, a także o najważniejszej wartości na ziemi o miłości i śmierci.

 Mały Książę wędruje po  planetach, które są zamieszkiwane przez samotnych ludzi, z ich zaletami i przywarami ale przede wszystkim z niemożliwością współpracy, kontaktu z innymi. Są tu takie postaci jak Król, uosabiający nie tylko władzę ale również skrajny indywidualizm rządzących, dla których najważniejsze jest ich ego, ich panowanie i moc bycia ja. Próżny uosabia pustkę moralna jednodniowej gwiazdy, zamkniętej na innych. Bankier nie pojmuje paradoksu posiadania, w którym mieć ważniejsze jest  od być. Pijak to tragiczna postać zapętlonego w pijaństwo człowieka. Wreszcie róża i żmija- miłość i śmierć-dwa bieguny plus i minus a jednak  bliskie sobie tak jak białe i czarne, jak światło i ciemność oraz zimno i gorąco. A na koniec Lis spina to wszystko w całość, że najważniejsze jest niewidoczne dla oka.

   Mały Książę to  poszukiwanie siebie w gąszczu masek dorosłego człowieka, to pokonywanie świata, który  nie zna i nie rozumie, że niewidzialne jest równie ważne jak widzialne. To próba zrównoważenia ducha i materii.

Bardzo atrakcyjna i oryginalna jest teatralna realizacja opowieści wyreżyserowana przez Renatę Jasińską. Piękne lalki, zaprojektowane przez Andrzeja  Gemborysa, są animowane na podestach  przez aktorów. Dekorację zastępuje przestrzenna animacja komputerowa obrazów. Znakomita reżyseria świateł. Zastosowanie współczesnych środków inscenizacyjnych nie odbiera widowisku magii, a przeciwnie potęguje wrażenie poprzez działanie kolorem i formą. Przedstawienie jest bogato ilustrowane muzyką, która nadaje rytm spektaklowi i łatwo wpada w ucho. A wreszcie oryginalność głównej, tytułowej  postaci aktor francuski Alexandre Marquezy i znakomity towarzyszący mu zespół integracyjny- niepełnosprawnych i pełnosprawnych zawodowych aktorów, dla których teatr jest prawdziwą Świątynią sztuki, misją na rzecz rozwoju w ludziach najważniejszych cech człowieczeństwa jakimi są miłość, dobro i tolerancja są powodem dla którego powinno się ten teatr zaprosić do swoich serc. 

Gwarancją dobrej jakości spektaklu jest ilość nagród, które Integracyjny Teatr Arka zdobył oraz ilość międzynarodowych festiwali teatralnych na których teatr był. 

Czas Trwania 60 min.

 

Na Podstawie:

Antoine de Saint Exupery

Scenariusz:

Alicja Idasiak, Renata Jasinska, Anna Rzempołuch, Jan Kot, Marek Trociński

Reżyseria:

Renata Jasińska

Scenografia:

 Renata Jasińska i Andrzej  Gemborys

Maski: Elżbieta Walczak

Reżyseria świateł:

Bartłomiej Pakos

Asystent reżysera:

Alicja Idasiak

Występują:

Alexandre Marquezy, Alicja Idasiak, Renata Jasińska, Anna Rzempołuch, Andrzej Kusiak, Radosław Wojtas,  Jan Kot, Marek Trociński

 

Recenzja          http://teatrarka.pl/pl/text,592.html


http://teatrarka.pl/pl/text,586.html

 

 

Galeria