Dyrektor Teatru Arka Renata Jasińska

.

Fundacja Artystów Niepełnosprawnych i Pełnosprawnych JESTEŚ MY

.

Agato, jak wpłynęła na Ciebie Inanna?

 

Spotkanie z nią mnie otworzyło, zwłaszcza na postrzeganie rzeczywistości z perspektywy bycia kobietą. W czasach Innanny kobiety nie były traktowane jedynie jako dopełnienie meżczyzny, tylko jako równoznaczne istoty. Uważano, że tylko połączenie pierwiastka męskiego i damskiego mogło stworzyć pełnię. tworza pełnię.Tak było długo przed rozpoczęciem naszej ery, kiedy ludzie żyli w zgodzie z natura i jej cyklami , a współczesny nam człowiek o tym zapomniał

To znaczy, że spektakl Inanna bedzie o znaczeniu płci?

Nie. O równowadze i jedności pomiędzy kobietami i mężczyznami. O związku  damsko-męskim bez przemocy i dominacji. Bardzo istotnym elementem spektaklu w moim odczucieu będzie ukazanie wpływyu symboliki zawartej w micie sumeryjskim  na wierzenia ludzi na całym świecie. Niewiele osób wie, że Inanna jest postacią, której odpowiedniki istnieją właściwie we wszystkich religiach świata.

Słyszałam, że spektakl przepełniony jest śpiewem i tańcem, czzy w stylistyce właściwej czasom Inanny?

W oparciu o tę stylistykę. Wykorzystujemy rytuały i obrzędy medytacyjne, które pozwalają przejść na duchową stronę egzystencji, oderwać sie na chwilę od naszej rzeczywistosci. To zaproszenie widza do wspólnego odczuwania i bycia w obrzędzie.

Czy była juz pierwsza twórcza awantura podczas prób?

Awantura  nie, ale burzliwe dyskusje – oczywiście, najczęściej do późnych godzin wieczornych. Miejmy nadzieję, że wpłynie to pozytywnie na efekt końcowy.

Kiedy premiera?


Zapraszamy do Arki 24 kwietnia


Wywiad z Agatą Obłąkowską-Woubishet przeprowadziła Hellena LeFleurs